Kisah Menyeramkan - Bencana Pada Deepavali

Share:

- Assalamualaikum ,

Saya ingin menceritakan satu kisah yang terjadi terhadap diri saya. Ini berlaku pada tahun 2001 Deepavali , waktu itu saya dengan rakan-rakan sekolah menyambutnya di rumah mitra saya yang berbangsa India.

Selepas jam 11.15 malam , kami semua bersurai kerana ada yang tinggal jauh. Kaprikornus saya dan beberapa rakan niat untuk bersembang di kolong bloknya di Sengkang kerana besoknya tidak bersekolah. Semasa bersembang , tiba-tiba salah seorang dibandingkan dengan mitra saya menelefon telefon bimbit saya dan menyatakan yang MRT yang ia naiki sudah rampung di Stesen MRT Jurong West dan rakan saya ini tinggal di Boon Lay.

Tanpa melengahkan masa saya memberi tahu rakan-rakan lainnya yang saya mesti ke sana untuk membantu rakan saya ini yang tersekat dalam perjalanan pulang. Saya terus menggugah enjin skuter Vespa saya dan terus ke Jurong West. Bila saya datang di sana , saya nampak rakan saya ini duduk di suatu perhentian bas di Jurong West. Masa itu sempurna pukul 12.35 pagi. Tanpa mencampakkan masa saya terus menghantarnya ke Boon Lay.

Bila datang di kolong bloknya saya rehat sebentar sambil berborak-borak dengannya. Sambil berborak-borak , saya pun mengajukan pertanyaan pada rakan saya jalan mana yangg ringkas (shortcut) untuk saya tuju untuk mempermudah perjalanan saya pulang. Dia pun piawai , "Mat , kalau kamu keluar dari kawasan saya , nanti kamu nampak Jurong Point. Dekat situ ada lampu trafik. Bila kamu nampak lampu trafik itu , kamu belok kanan dan terus boleh tembus AYE."

Saya pun demgr dengan teliti instruksi rakan saya ini. Setelah habis menghisap rokok , saya pun bersurai kerana perjalanan pulang jauh dan tubuh pun da letih. Sambil menunggang Vespa dan mengikuti instruksi rakan saya tadi , karenanya saya berjumpa dengan jalan yang ia maksudkan itu. Tapi nama jalannya saya tak boleh beritahu. Setibanya di simpang lampu trafik , saya pun masuk ke dalam lorong tersebut dan saya lihat yang kawasan itu belum diusahakan dengan betul. Masih banyak tapak2 training dilakukan disana.

Jalannya gelap kerana lampu-lampu di situ jaraknya agak jauh dari lampu-lampu yang senantiasa kita lihat. Di situ juga ada perhentian-perhentian bas usang yang ditaruh untuk beberapa waktu sebelum yang gres dibina. Dalam perjalanan , saya ternampak perhentian bas di sebelah kiri saya dan jaraknya dalam 75 meter. Di perhentian bas itu ada banyak guni-guni simen terletak di atas kawasan duduk. Tetapi ada satu guni yang saya perasan lain rupanya dan mencurigakan. Ia terletak di sebelah tengah kawasan duduk di perhentian bas itu.

Bila mendekati perhentian bas itu dengan jarak dalam 10 meter , dengan mata yang merenung ke arah perhetnian bas kerana hendak tahu apakah guni yang mencurigakan itu dan alangkah terperanjatnya saya yang guni yang saya maksudkan bukanlah guni namun POCONG yang tercegat dicelah-celah guni-guni simen merenungkan saya. Mula-mula saya tidak percaya namun setelah menyaksikan ikatan di atas kepalanya menghasilkan saya percaya yang itu memang benar POCONG...

Dengan perasaan dalam yang amat mengerikan , saya terus perah minyak motor saya tanpa berlengah lagi dan bawa selaju-lajunya tanpa menyaksikan cermin di sebelah pun , sehingga lampu merah pun saya potong. Akhirnya kalau hingga di AYE gres saya rasa lega kerana masih ada banyak kenderaan kemudian lintas di sana dan kalau saya periksa belakang bonceng saya , selamat tiada sesiapa...

Terima kasih ,

Mohammed...



Lagi Kisah Seram: Ghost Stories Club 
Advertisement
Advertisement


EmoticonEmoticon