Kisah Mengerikan - Membela

Share:


 


- 1 malam tu saya dok rumah dgn 2 anak aku. anak saya kecik lagi (yg sulung gres 3 tahun , yg kecik masih baby lagi) husband pulak malam tu ada tuition kelas agama kat kl. Tetiba aje malam tu blackout. dlm pukul 11 lebih saya dok temankan anak saya tido kat bilik belakang , anak yg kecik dah tido kat bilik depan. dlm bilik belakang tu saya pasangkan lilin. tengah saya berbaring kat katil anak saya , tetiba saya ternampak kat hujung kaki saya ada sorang nenek tengah pandang aku.. nenek tu sengih je tenguk aku. Fuhhh... saya punya terkejut , tetapi saya sempat berpikir gak , saya tengah mimpi ker? saya pun cubit pipi , cubit tangan... aduhhh sakitnya... tetapi nenek tu masih kat situ jugak. saya cuba baca ayat kursi...alhamdullilah nenek tu hilang.
Pastu saya baring lagi... tak hingga 5 minit nenek tu timbul lagi , kat hujung kaki jugak duduknya... saya kian gabra...
kali nie beliau buat saya sukar nak bangun... nafas saya jadi sesak... puas gak saya baca fatihah dgn ayat kursi.. gres saya boleh bangun. saya rasa saya macam mimpi , tak puas hati punya pasal saya cuba pulak pegang api lilin tu , memang panas , rasa terbakar jari aku.lepas tu saya keluar dari bilik tu pergi ke ruang tamu. Sah saya tak mimpi... saya ingat 2 kali jer nenek tu semrawut aku. So saya kuatkan semangat saya pergi balik kat bilik belakang tu , tengok anak saya yg tengah tido. Belum pun sempat nak lelap mata nenek tu tiba lagi... aduhhh dengan tampang nya yg buruk , mengerikan saya tengok. dengan kain tudongnya yg warna putih. nenek tu terus tenguk saya sambil senyum kat aku. kali ni saya tak tunggu lagi terus saya keluar dari bilik tu. dlm 1/2 jam lepas tu gres husband saya balik.. lega..

esok paginya gres saya citer kat husband aku. Dia pun bukak ekspresi beliau kata bilik belakang tu memang keras sikit. member dgn adik beliau pernah kena histeria kat bilik belakang tu. Lepas pada tu saya tak bagi anak saya tido kat bilik belakang tu. lagi pun kalau ikut logik mana ada mimpi boleh sambung2. lagi pun rupa nenek tu sama macam sorang nenek kat kg saya yg di pahami ramai memang ada membela hantu.... Beberapa hari sebelum tu saya memang ada balik kg dan terserempak dgn nenek tu....

waullahualam..


Sumber
Advertisement
Advertisement


EmoticonEmoticon